Intercanvis (Holanda)

Per al curs 2021-22 tenim un projecte d’intercanvi per a 3r d’ESO amb el Haarlemmermeer Lyceum d’Holanda- Hoofddorp

Intercanvis amb Holanda curs (experiència curs 2017-18)

ALUMNES 3r ESO

Del 12 al 17 de febrer, els nostres alumnes de 3r d’ESO van fer la segona part de l’intercanvi amb l’escola holandesa Harleemmer Lyceum la qual van venir a visitar-nos a principis del passat mes d’octubre.

Els dinou alumnes, acompanyats pel professor Ramon Castellví i la professora Sònia López, van sortir al migdia del diumenge i van agafar l’avió cap a Rotterdam.

El vol va ser molt tranquil i, mentre alguns aprofitaven per dormir, jugar o parlar amb els companys, els altres no veien el moment d’arribar i retrobar-se amb els seus amics i amigues holandesos. El primer que van veure en arribar al país, va ser la neu que cobria la ciutat i les primeres fotos que van enviar a les famílies eren d’un caire molt “especial”.

El retrobament amb els seus companys i companyes holandesos va ser molt emotiu i a partir d’aquell moment l’aventura va començar per a tots i totes.

La bicicleta era el seu mitjà de transport. Els desplaçaments es van convertir en una experiència d’allò més divertida i, de vegades, complicada ja que els nostres alumnes no estan tan acostumats a desplaçar-se amb bicicleta. Durant la seva estada, els alumnes catalans i holandesos van fer projectes comuns: conèixer el país, la seva gastronomia, el sistema educatiu, etc. Van estar molt ben atesos en tot moment i el més important... van practicar l’anglès.

intercanvi4

El centre educatiu Harleemmer Lyceum està ubicat a Hoopddorp, una ciutat molt a prop d’Amsterdam. El dilluns, va ser prioritari conèixer el lloc on eren. El dimarts, van anar a Amsterdam on van visitar el museu Madame Tussaud, van navegar pels canals i van passejar pels carrers de la ciutat. El dimecres i dijous, van fer vida a l’escola i van poder conèixer com és un dia normal d’un estudiant holandès.

Han estat uns dies inoblidables per aquests alumnes que no només s’han submergit en una cultura diferent i han practicat l’anglès sinó que també han conegut uns amics extraordinaris i s’han emportat una experiència que, de ben segur, no oblidaran mai.

intercanvi1
intercanvi3

Opinions d'alguns participants:

“Personalment a mi em va agradar molt perquè m’agrada molt viatjar, visitar i aprendre moltes cultures noves. M’ho vaig passar molt bé. Els professors que ens van acompanyar ens van ajudar en tot! Jo repetiria però no a l’hivern perquè feia molt de fred!” Maria Garcia

“Aquest intercanvi amb Holanda ha servit molt ja que ha fet millorar el nostre anglès i ens ha fet més grans com a persones ja que la responsabilitat era clau per a un intercanvi. També hem après a conviure amb una família que no és la nostra i és d’un altre país” Laura Guerrero

“Anar a Holanda m’ha agradat molt degut a que Holanda tenia un bon paisatge i la gent d’allà era molt bona. Ho repetiria!” Lluís Cisneros.

“M’ha agradat molt viure aquesta experiència ja que hem creat entre tots una molt bona amistat i tornaria a anar. Han sigut molt bons amb nosaltres. També m’ha agradat perquè hem estat convivint en un altre país. Altres costums, altres tradicions. Hem compartit moments únics i molt bons.” Janira Ruiz

“L’estada a Holanda a sigut una molt bona experiència per a tots. Encara que cadascú ha tingut les seves dificultats personals, a tots ens agradaria tornar a viure aquesta experiència. Ha sigut una experiència molt enriquidora i hem après més de nosaltres mateixos.” Alba Lucena