Projecte Multilíngüe

RENOVACIÓ DEL CERTIFICAT COM A ESCOLA MULTILINGÜE

En el mes de maig 2021,  el nostre centre va renovar la certificació d’Escola Multilingüe gràcies al treball i la motivació de tota la comunitat educativa que ha ajudat  que aquest projecte s’estigui duent a terme.

El nostre col·legi ha rebut la visita de Montserrat Abril, coordinadora del Projecte Escola Multilingüe del FECC (Fundació Escola Cristiana de Catalunya), per a fer el seguiment de la qualitat i eficàcia en el marc del projecte lingüístic estructurat i coherent que dona com a producte final la potenciació de la  comunitat educativa a través de la participació en els diversos  projectes internacionals, la promoció dels aprenentatges de llengües estrangeres i la difusió i sensibilització en el coneixement  de la cultura europea.

L’assoliment d’aquest reconeixement  ens ha de motivar a continuar treballant en aquesta ferma aposta de futur.

Què fem a l'Escola Multilingüe?

Des del 2010, la nostra escola ha subratllat la importància de l’anglès com a llengua vehicular i necessària per a una bona formació del nostre alumnat. De manera que a partir d’una decisió de claustre, hem apostat per oferir no només qualitat sinó també quantitat.

Tot i que al llarg d’aquests anys, conforme la necessitat d’aquest idioma ha anat augmentant, tant la direcció com el claustre de professors hem apostat per no només oferir més hores lectives, sinó portar a terme programes en els quals els alumnes són els principals protagonistes.

Entre els projectes que portem, cal subratllar els següents: Erasmus + KA 229 amb Dinamarca i altres dos projectes amb cinc i sis països respectivament;, intercanvi amb Alemanya, Holanda i immersió lingüística a Anglaterra, viatge de fi de curs a París  i altres activitats i projectes com ara e-Twinning on la llengua a practicar és el francès o l’anglès.

No ha estat una proposta aïllada de la nostra escola, sinó tot un conjunt d’actuacions que s’han anat gestant dins de les escoles del Pare Manyanet, amb el suport del Departament d’Educació i l’assessorament i guiatge de la Fundació Escola Cristiana. Aquest projecte es va presentar al claustre, així com al Consell Escolar i es va acceptar. Des de tota la comunitat educativa, hi va haver una bona acollida. També es va explicar el projecte a totes les reunions de pares de principi de curs per tal que tots en tinguessin coneixement.

El compromís de la direcció ha estat clau per poder portar a terme aquest propòsit, ja que:

El projecte del Col·legi Pare Manyanet s’inicia a Educació Infantil amb dues hores setmanals d’anglès a P3, P4 i P5. A més,  la psicomotricitat a P4 i P5 també en llengua anglesa i a P3 a principi del segon trimestre a les hores de Grafomotricitat es fa sevir l’anglès com a llengua vehicular.

Aquest sistema té continuïtat a 1r, 2n i 3r de Primària amb una hora d’anglès a la setmana i també una hora de Science, per continuar a 4t, 5è i 6è de Primària amb 2 hores per setmana, i una de Science.

Pel que fa a la Secundària, la llengua anglesa s’imparteix en grup més reduït atenent la diversitat d’aprenentatges en matèries optatives de 3r; a més, a 3r d’ESO es fa la matèria d’Emprenedoria en anglès una hora a la setmana. S'imparteix l'alemany i el francès de 1r a 3r d'ESO també en matèries optatives.